Ramowy rozkład dnia

Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu nr 1
w Tucholi w roku szkolnym 2023/2024

DZIECI MŁODSZE

 
Godziny organizacji dnia Czynności dzieci i nauczyciela
Powitanie dnia w przedszkolu
6.30 – 8.30 Schodzenie się dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualne, czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci.
Realizacja podstawy programowej
8.30 – 9.00 Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne i samoobsługowe, pełnienie dyżurów, śniadanie, realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków zdrowotnych, higienicznych i postaw kulturalnych.
9.00 – 9.15 Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
9.15 – 9.30 Gry i zabawy ruchowe.
9.30 – 9.45 Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
9.45 – 10.00 Przygotowanie do II śniadania, czynności higieniczne i samoobsługowe, pełnienie dyżurów, śniadanie II, realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków zdrowotnych, higienicznych i postaw kulturalnych.
10.00 – 11.00 Zabawy i gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarskie, ogrodnicze, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno – technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne.
11.00 – 11.50 Zabawy dowolne w sali przedszkolnej w kącikach zainteresowań – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci.
11.50 – 12.30 Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne i samoobsługowe, pełnienie dyżurów, obiad, realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania prawidłowych nawyków zdrowotnych, higienicznych i postaw kulturalnych.
12.30– 12.45 Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki, ćwiczenia relaksacyjne.
12.45 – 13.30 Zabawy dowolne w sali, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe.
Popołudnie w przedszkolu
13.30 – 16.00 Podwieczorek, czynności higieniczne i samoobsługowe, pełnienie dyżurów, realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania prawidłowych nawyków zdrowotnych, higienicznych i postaw kulturalnych.
Gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania, zajęcia indywidualne, w małych grupach, porządkowanie sali, rozchodzenie się dzieci.

 

 

DZIECI STARSZE

 
Godziny organizacji dnia Czynności dzieci i nauczyciela
Powitanie dnia w przedszkola
6.30 – 8.30 Schodzenie się dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualne, czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci.
Realizacja podstawy programowej
8.30 – 9.00 Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne i samoobsługowe, pełnienie dyżurów, śniadanie, realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków zdrowotnych, higienicznych i postaw kulturalnych.
9.00 – 9.30 Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu według wybranego programu wychowania przedszkolnego
9.30 – 9.45 Gry i zabawy ruchowe.
9.45 – 10.15 Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
10.15 – 10.30 Przygotowanie do II śniadania, czynności higieniczne i samoobsługowe, pełnienie dyżurów, śniadanie II, realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków zdrowotnych i postaw higieniczno – kulturalnych.
10.30 – 11.15 Zabawy dowolne w sali przedszkolnej w kącikach zainteresowań – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci.
11.15 – 11.50 Zabawy i gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarskie, ogrodnicze, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno – technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne.
11.50 – 12.30 Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne i samoobsługowe, pełnienie dyżurów, obiad, realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania prawidłowych nawyków zdrowotnych i postaw higieniczno – kulturalnych.
12.30– 12.45 Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki, ćwiczenia relaksacyjne.
12.45 – 13.30 Zabawy dowolne w sali, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe.
Popołudnie w przedszkolu
13.30 – 16.00 Podwieczorek, czynności higieniczne i samoobsługowe, pełnienie dyżurów, realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania prawidłowych nawyków zdrowotnych i postaw higieniczno – kulturalnych.
Gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania, zajęcia indywidualne, w małych grupach, porządkowanie sali, rozchodzenie się dzieci.

 

POSIŁKI:

 
ŚNIADANIE I ŚNIADANIE II OBIAD PODWIECZOREK
8.30 10.00 – 10.15 11.50 i 12.10 13.30

Skip to content

Strona wykorzystuje Cookie Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close